Klachten

Bij stichting Felice streven we altijd naar de beste zorg. Maar ook dan kan er iets mis gaan. Als u vragen of klachten heeft, bijvoorbeeld over de zorg- en dienstverlening horen wij dat graag van u. Reacties van onze klanten helpen ons de zorg nog verder te verbeteren.

Een probleem of klacht kunt u het beste eerst voorleggen aan de persoonlijk begeleider. Als dat niet tot een oplossing leidt, kunt u de locatiemanager aanspreken van de locatie waar u of uw familielid woont, behandeld wordt of dagbesteding krijgt. Veel vragen, problemen en klachten kunnen zo in de praktijk worden opgelost.

Komt u er zo niet uit? Dan kunt u een klacht voorleggen aan de cliëntenvertrouwenspersonen of de klacht indienen bij de Klachtencommissie Cliënten van stichting Felice.

Cliëntenvertrouwenspersoon

De cliëntenvertrouwenspersoon staat open voor iedere vraag of klacht van een cliënt, (wettelijk) vertegenwoordiger of nabestaande. U kunt bij hem uw verhaal kwijt en als het nodig is helpt hij u om uw onvrede helder te verwoorden. Daarna adviseert de cliëntenvertrouwenspersoon welke stappen u kunt ondernemen en ondersteunt u daarbij. Ook als u besluit een klacht voor te leggen aan de Klachtencommissie Cliënten.

Alle contacten met de cliëntenvertrouwenspersoon zijn vertrouwelijk (geheimhoudingsplicht). Alleen met uw nadrukkelijke toestemming mag de cliëntenvertrouwenspersoon informatie aan derden geven of stappen ondernemen.

Wilt u een cliëntenvertrouwenspersoon spreken? Dan kunt u contact opnemen met één van de cliëntenvertrouwenspersonen.

Klachtencommissie Cliënten

U kunt een schriftelijke klacht indienen bij de Klachtencommissie Cliënten. De Klachtencommissie Cliënten heeft tot taak om tot een objectieve en onpartijdige beoordeling te komen. De commissie roept u (als klager) en andere betrokkenen op om goed zicht te krijgen op het probleem. Van de gesprekken wordt een vertrouwelijk verslag gemaakt. Als het onderzoek is afgerond, doet de Klachtencommissie een uitspraak. Ze bepaalt of de klacht gegrond is én beveelt aan welke maatregelen stichting Felice kan treffen. De Klachtencommissie is niet bevoegd om uitspraken te doen over aansprakelijkheid en schadevergoeding. De afhandeling van een klacht duurt ongeveer twee maanden.

Klachtenformulier.pdf (268756)